do początku mapa serwisu kontakt  
Zajęcia Artystyczne » Warsztaty Plastyczne

hip-hop Waldemar Malicki-https://www.youtube.com/watch?v=G2fNxFLr9-4

 

 

 

Poniżej znajdziecie

 

1

 

INFO---------Jak zaprojektować dobry plakat?

 

2

 

Dla zainteresowanych sztuką nowoczesną-

linki do fajnych filmików

 

3

 

Dla zainteresowanych sztuką liternictwa-

linki do fajnych filmików

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak zaprojektować dobry plakat?

 

 

 

Pamiętacie słynny plakat autorstwa Andrzeja Pągowskiego pod nazwą – przepraszamy za wyrażenie, to cytat - „Papierosy są do dupy”? Można było go spotkać w całym kraju, w szkołach, na uczelniach, w urzędach, szpitalach i przychodniach. To przykład, jak dobrze zaprojektowany plakat reklamowy (w tym przypadku mowa o kampanii społecznej) potrafi oddziaływać na odbiorców i wręcz wryć się w ich umysły. Podobnie funkcję plakatu wykorzystuje profesjonalna reklama. Jednak aby ten nośnik faktycznie stał się mocnym elementem promocyjnym firmy czy marki, należy go zaprojektować zgodnie z kluczowymi zasadami.

 

My wymieniamy dla Was 5, którymi sami się kierujemy.

 

1. To sugestia, a nie reklama – plakaty reklamowe dzielą się na te ładne i te skuteczne. My zawsze wybieramy te drugie.

Skuteczny plakat swoją siłę bierze z mocy sugestii.

Nie musimy na nim umieszczać masy tekstu (często w ogóle lub prawie w ogóle go tam nie ma).

Liczy się natomiast mocny akcent komunikujący jasno, co się za nim kryje.

Może to być produkt, wydarzenie, konkretna marka. W odróżnieniu od chociażby strony internetowej czy ulotki, plakat nie jest przede wszystkim nośnikiem treści, ale jakiejś idei.

Od niej zaczyna się bowiem ciekawość – klucz do zapoznania się potencjalnego klienta z dalszą, publikowaną już gdzie indziej, ofertą.

 

2.Wysoka estetyka – naprawdę dobre plakaty reklamowe mogą wręcz przypominać mini dzieła sztuki.

Przykładów jest mnóstwo.

Jeśli postawimy na bardzo dobre wykonanie graficzne, to minimalizujemy ryzyko, że nasz plakat zostanie potraktowany, jak zwykła uliczna papeteria, którą się zrywa i wyrzuca do kosza.

Lubimy obcować z rzeczami ładnymi, nawet jeśli niosą typowo komercyjny przekaz.


3.Odpowiedni format – kwestia techniczna, ale bardzo ważna dla ostatecznej skuteczności plakatu. Musi on być dystrybuowany w możliwie dużym nakładzie. Dlatego na początku grafik powinien wiedzieć, gdzie taki plakat będzie umieszczany.

Wówczas dobierze jego format pod kątem konkretnej dystrybucji. Plakat nie może być za duży, bo nie znajdziemy miejsc, w których łatwo go wykleimy.

Nie może być też mały, bo wtedy zacznie kojarzyć się z ulotką.

Od formatu zależy też jakość grafiki – projektuje się ją pod kątem wymagań nośnika i jeśli zastosujemy zbyt duże powiększenie (bo na końcu zmienimy koncepcję), to możemy się spodziewać znacznego spadku szczegółowości i ignorowania plakatu przez potencjalnych klientów.
4.Jasny, mocny przekaz – plakat będzie skuteczny tylko wtedy, gdy jego odbiorca będzie w stanie zapoznać się z umieszczoną na nim treścią w ciągu kilkunastu sekund.

Ma mu wystarczyć dosłownie rzut oka, aby ocenić, czy warto zatrzymać się przy ścianie, słupie ogłoszeniowym czy gablocie na dłużej.

Dlatego najlepsze plakaty bardzo często sięgają po zjawisko szoku i kontrowersji.

Przykład – wspomniane we wstępie „Papierosy są do...”.
5.Zaproszenie do poznania szczegółów – każdy plakat reklamowy ma przynieść jakiś cel.

Firma zlecająca jego stworzenie musi go oczywiście znać. Wówczas studio graficzne dobierze odpowiednie narzędzia.

Ponieważ plakatu nie wolno „upakować” treścią, należy się na coś zdecydować. Jeśli reklamujemy wydarzenie, podajemy kilka konkretnych informacji: data, godzina, uczestnicy (jeśli są to gwiazdy). Jeśli natomiast promujemy produkt, wówczas nie wymieniamy jego cech. Skupiamy się na sugestii i kierujemy wzrok odbiorcy w stronę np. adresu strony internetowej, gdzie znajdzie on więcej szczegółów. Działa tu po prostu zasada, że najcenniejsze i najciekawsze jest to, czego nie widać.

 

Pamiętacie może kampanię sieci Lidl sprzed kilku lat?

Na jej starcie ulice polskich miast usiane były plakatami z twarzami Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego. Tylko twarzami. Nic więcej, żadnych informacji. Efekt? Potężne zaciekawienie i znaczny wzrost liczby odwiedzin strony internetowej sieci.

Plakaty w swoich strategiach marketingowych wykorzystują nawet największe korporacje, co dowodzi, że wcale nie jest to żaden przeżytek. Reklama zewnętrzna, szczególnie ta świetnie zaprojektowana, potrafi uwieźć odbiorców nie mniej skutecznie niż spot telewizyjny czy profesjonalna strona www.

autor wpisu: Soluma

Jak zrobić plakat?-https://tipy.interia.pl/artykul_3055,jak-zrobic-plakat.html

 

 

 

 

 

Dla zainteresowanych sztuką nowoczesną-

linki do fajnych filmików poniżej:

 

 

 

----New York Shamisen Calligraphy Performance Japanese Artist

https://www.youtube.com/watch?v=fMtk8la4NKM

 

-----Japanese calligraphy by Shioh Kato

https://www.youtube.com/watch?v=elSvkGnL1Ig

 

----Jeff Koons

-https://www.youtube.com/watch?v=oGaB4om5SJw

 

----- Ai WeiWei

https://www.youtube.com/watch?v=pxjJwiuRI5k

 

-----Keith Haring

https://www.youtube.com/watch?v=Ug_btMxSm48

 

----Jackson Pollock

https://www.youtube.com/watch?v=oRkr60vZNvw

 

----Francis Bacon

https://www.youtube.com/watch?v=SYOIw26_7EU

 

----Maurizio Cattelan

https://www.youtube.com/watch?v=CD75kKpoKlI

 

----Damien Hirst

https://www.youtube.com/watch?v=85FCAXbUVec

 

-----Escher

https://www.youtube.com/watch?v=W5D7M9NAZiU

 

----Botero

https://www.youtube.com/watch?v=zj6r67gS2co

 

---Banksy

https://www.youtube.com/watch?v=IQu7Ykeo_1E

 

---Basquiat

https://www.youtube.com/watch?v=x8SYPcw8GXc

 

---Maria Abramovic

https://www.youtube.com/watch?v=tHJIVdPnyE8

 

----Umberto Boccioni

https://www.youtube.com/watch?v=whVNONYYibk

 

-----Jeremias Krakowiak- Pop-Up Book (książki rysowane)

https://www.youtube.com/watch?v=mDQEDSK9WDs

 

----Piotr Uklanski

https://www.youtube.com/watch?v=wvEmEPCQ9I0

 

---Wilhelm Sasnal

https://www.youtube.com/watch?v=CWIP0bIcCTI

 

---Yves Klein

https://www.youtube.com/watch?v=wO6NR15wtdk

 

---Sigmar Polke

https://www.youtube.com/watch?v=55hGEY98L2Y

 

---Tamara Gricic

https://www.youtube.com/watch?v=gdqxdMgPsFw

 

----Gunter Uecker

https://www.youtube.com/watch?v=omTBdbXo_dc

 

------Shioh Kato Calligraphy 2015

https://www.youtube.com/watch?v=RDDDm-NbAJQ

 

 

 

Dla zainteresowanych sztuką liternictwa-

linki do fajnych filmików poniżej:

 

 

 

"Krótka Historia Kaligrafii"

https://www.youtube.com/watch?v=80AIyc8Vx-Q

 

kaligrafia dla początkujących - pierwszy plakat

https://www.youtube.com/watch?v=0gOMbaDo8GE

 

Jak doskonalić swój podpis - Czas Gentlemanów

https://www.youtube.com/watch?v=9q2Ai2A-jQc

 

Pilot Parallel Pen review - GOTHIC Calligraphy (lowercase)

https://www.youtube.com/watch?v=oqqQbLd2K94

 

10 Letters We Dropped From The Alphabet

https://www.youtube.com/watch?v=zUrDUxh5xS0

 

Modding the Latin Alphabet: the odd history of G, J, U, W, Y

http://Modding the Latin Alphabet: the odd history of G, J, U, W, Y

 

Creating a Writing System

https://www.youtube.com/watch?v=ab9tGLyJBRw

 

How Korea crafted a better alphabet - History of Writing Systems #11 (Featural Alphabet)

https://www.youtube.com/watch?v=j9hzK0K1L4I

 

Thoth's Pill - an Animated History of Writing

https://www.youtube.com/watch?v=PdO3IP0Pro8

 

RUSSIAN LETTERS for foreigners! (funny) - Иностранцы разбирают русский алфавит! (смешно)

https://www.youtube.com/watch?v=L52o13Ac27E

 

history of islamic calligraphy

https://www.youtube.com/watch?v=r9R9YMiAuLE

 

history of arabic calligraphy

https://www.youtube.com/watch?v=r9R9YMiAuLE

 

history of calligraphy in japan

https://www.youtube.com/watch?v=jWMszlKhQ2s

 

 

 

 

 

Alphabet:The Story of Writing pt. 1 and 2 by Donald Jackson

https://www.youtube.com/watch?v=7IUBglyvt8o