do początku mapa serwisu kontakt  
Aktualności » Klasy IV i V

poniżej:

1.

 

klasy IV-przeczytacie informacje dotyczące

systemu oceniania na plastycze,

       oraz tematy prac na ocenę celującą w klasie IV-

 

2.

 

klasy V-   przeczytacie informacje dotyczące

systemu oceniania na plastycze,

        oraz tematy prac na ocenę celującą w klasie V-

 

3.

 

kl.IV- znajdziecie tu: linki do naszych,

i nie tylko, filmików..

 

4.

 

kl.v--- znajdziecie tu instrukcję do projektu

realizowanego

 

w czasie lekcji w tym roku szkolnym

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

KLASY IV                      

 

                                      informacje dotyczące

systemu oceniania na plastycze,

        oraz tematy prac na ocenę celującą w klasie IV-

 

 

 

 

Co nam jest potrzebne na każdej lekcji:

 

Od  września do stycznia- zeszyt w kratkę i blok rysunkowy, klej, ołówek ,

gumka,temperówka,kredki ołówkowe.

 

Od lutego dodatkowo- pastele olejne.PRZYNOSIMY JE NA KAŻDĄ LEKCJĘ do końca roku szkolmego!

 

 

Nie przynosimy PODRĘCZNIKA na lekcję!

Czytamy i oglądamy podręcznik w domu!

Za co dostajemy oceny:

 

Praca na lekcji.

 

Jeżeli jesteś skoncentrowany i starasz się wykonać zadaną Ci pracę, to na pewno ocena będzie bardzo dobra (nawet, jeżeli rysunek Ci się nie uda, a starałeś się). Za aktywność na lekcji możesz dostać maksymalnie ocenę bardzo dobrą. Jeżeli jesteś aktywny na lekcjach możesz się starać o ocenę CELUJĄCĄ za Iszy okres i na koniec roku!

 

Co trzeba zrobić na ocenę celującą?

 

 Prace dodatkowe wykonują Ci UCZNIOWIE, którzy chcą mieć na okres ocenę celującą.

 

W zeszycie, co tydzień zaczynając od października,

wykonujecie wyznaczone zadania.

Zadania wykonujecie pracując w domu z podręcznikiem.

 

Oto one:

 

1.Odpowiedz pisemnie na pytanie :Co rozumiemy pod terminem JĘZYK PLASTYKI ?

 

2.Odpowiedz pisemnie na pytanie:Jakie są elementy abecadła plastycznego?

 

3. Odpowiedz pisemnie na pytanie: Jakie rodzaje twórczości artystycznej nas otaczają?

 

4 Odpowiedz pisemnie na pytanie: Czym są linia i punkt?

 

5. Odpowiedz pisemnie na pytanie: Jakie mogą być rodzaje  linii?

 

6. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie  1  zamieszczone na stronie 15 podręcznika do plastyki.

 

7. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie  2 zamieszczone na stronie 15 podręcznika do plastyki.

 

8.Wykonaj w zeszycie ćwiczenie  1 zamieszczone na stronie  17 podręcznika do plastyki.

 

9. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie  2 zamieszczone na stronie 17 podręcznika do plastyki.

 

10. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie  3 zamieszczone na stronie 17podręcznika do plastyki.

 

 

Jeżeli chcecie mieć ocenę celującą-

wszystkie zadanie musicie wykonać

do pierwszego tygodnia grudnia.

 

 

POWODZENIA!

 

►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►

 

 

KLASY V,   KLASY V,   KLASY V,

 

 

 

KLASY V

 

 

 

Co nam jest potrzebne na każdej lekcji:

 

- zeszyt w kratkę i blok rysunkowy, klej, ołówek ,

gumka,temperówka,kredki ołówkowe.

 

- pastele olejne.PRZYNOSIMY JE NA KAŻDĄ LEKCJĘ do końca roku szkolmego!

 

 

Nie przynosimy PODRĘCZNIKA na lekcję!

Czytamy i oglądamy podręcznik w domu!

Za co dostajemy oceny:

 

Praca na lekcji.

 

Jeżeli jesteś skoncentrowany i starasz się wykonać zadaną Ci pracę, to na pewno ocena będzie bardzo dobra (nawet, jeżeli rysunek Ci się nie uda, a starałeś się). Za aktywność na lekcji możesz dostać maksymalnie ocenę bardzo dobrą. Jeżeli jesteś aktywny na lekcjach możesz się starać o ocenę CELUJĄCĄ za Iszy okres i na koniec roku!

 

Co trzeba zrobić na ocenę celującą?

 

 Prace dodatkowe wykonują Ci UCZNIOWIE, którzy chcą mieć na okres ocenę celującą.

 

W zeszycie, co tydzień zaczynając od października,

wykonujecie wyznaczone zadania.

Zadania wykonujecie pracując w domu z podręcznikiem.

 

Oto one:

 

1.Na podstawie podręcznika szkolnego napisz definicję słów ( napisz co one oznaczają):

 

kształt

bryła

kompozycja symetryczna

kompozyczja antysymetryczna

kompozycja otwarta

kompozycja zamknięta

kompozycja statyczna

kompozycja dynamiczna

walor

gama barw

 tonacja (w malarstwie)

faktura

 

2. Wykonaj ćwiczenie 1,2 z 55 strony podręcznika szkolnego

 

 

 

 

 

Jeżeli chcecie mieć ocenę celującą-

wszystkie zadanie musicie wykonać

do pierwszego tygodnia grudnia.

 

Jeżeli interesujesz się teorią plastyki- zamieszczam kilka ciekawych filmów:

 

1. Praktyczna Akademia Rysunku i Malarstwa- https://www.youtube.com/watch?v=mChyHptyGsw

 

1b. Kolor

https://www.youtube.com/watch?v=BlafD9Qdt7c&list=PLr6yJV8GiRbA6ff6lPBSIAODF0Oy8iUl1&index=9

1c.Kolor w teorii i w praktyce

https://www.youtube.com/watch?v=OeyN71bI56Y

1d.Czy kolory istnieją?

https://www.youtube.com/watch?v=kb26U1bqlbw

1e.Kolorymetria (o widzeniu barw) wykład z fizyki dla dzieci -

https://www.youtube.com/watch?v=oqS4L03aMtw

1F.Jak dobieram kolory, czyli matematyka w kolorowaniu-

https://www.youtube.com/watch?v=jxwNNi0vqpM

 

2. Światło i cień

https://www.youtube.com/watch?v=A_YMJg-0zpk

2a. Światłocień - wartościowanie (#9) Praktyczna Akademia Rysunku i Malarstwa

https://www.youtube.com/watch?v=Vr5KL91V9SM

2b.Światłocień - modelowanie (#10) Praktyczna Akademia Rysunku i Malarstwa

https://www.youtube.com/watch?v=ZJsWb9GqZYw

 

 

3.Perspektywa w rysunku

https://www.youtube.com/watch?v=DDKthemuXAU

 

4.Perspektywa powietrzna

https://www.youtube.com/watch?v=0Saxowh6Sqw

 

5.Anatomia człowieka

https://www.youtube.com/watch?v=PoLKChbP1dg

 

6.Jak narysować w dobrych proporcjach człowieka

https://www.youtube.com/watch?v=LCvtpY0FKtE

 

7.Studium człowieka

https://www.youtube.com/watch?v=j2ge-qfpX-s

 

8.Szkic i szkicownik- ( szkicownik Józefa Czapskiego)

https://www.youtube.com/watch?v=TagL1B4I2cU

 

9. Kompozycja - podstawy (#5) Praktyczna Akademia Rysunku i Malarstwa

https://www.youtube.com/watch?v=w_18hBEzREw

 

10.Kompozycja - rodzaje (#6) Praktyczna Akademia Rysunku i Malarstwa

https://www.youtube.com/watch?v=B1k55vcN8Vw

 

 

 

 

 

------------------------------------------

 

 

 

3.

 

dla osób z klas V i VI lubiących plastykę-

 

linki (aktywne).....

 

......do naszych (i nie tylko)filmików:

 

 

- Co to jest plastyka

https://www.youtube.com/watch?v=5qipooItprE&index=16&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw

 

-Martwa natura

https://www.youtube.com/watch?v=vyXxQFyJM6k&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw&index=28

 

- Model i akt

https://www.youtube.com/watch?v=ZII8GKpp96U&index=27&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw

 

- Co oznacza słowo batalista

https://www.youtube.com/watch?v=nVroaXSF20A&index=34&

 

list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw

 

- Doodle

https://www.youtube.com/watch?v=YDcbYqAVl74&index=31&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw

 

-Komiks i rysunek komiksowy

https://www.youtube.com/watch?v=lhcD_9BaC2Y&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw&index=38

 

-Technika szablonu

https://www.youtube.com/watch?v=O-4Zfgsqmas&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw&index=26

 

-Strumyk TV- Bractwo Rycerskie Kerin i My

https://www.youtube.com/watch?v=Sj-1bOf6YTg

 

- Strumyk TV- Zachęta 2018

https://www.youtube.com/watch?v=xMj3YYXzBw0

 

-Strumyk TV- Nasze zeszyty

https://www.youtube.com/watch?v=c7F_4k0_2dU

 

-Strumyka TV- Marzec

https://www.youtube.com/watch?v=0g2HFIwKsSY&index=5&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw

 

 

-Strumyk TV- nr.4

https://www.youtube.com/watch?v=eroDPwAEY80&index=11&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw

 

-Strumyk TV- nr.2

https://www.youtube.com/watch?v=RfD0WoQwPAI&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw&index=13

 

-Strumyk TV- nr.3- znajdziecie na www.facebook.com/dolowy.art

 

-Strumyk TV- nr.1

https://www.youtube.com/watch?v=KM3KejojWBE&list=UUMz4KOQbZ4qpJpXU20qS9Hw&index=14

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Projekt realizowany

 

w klasie V, w czasie lekcji

 

w roku szkolnym 2018/2019

 

 

Zadanie dla grupy uczniów:

 

„Koniec   i bomba

Nie kochał- więc trąba”

Tak przeczytała pewna dziewczynka w pamiątkowym albumie.

1.Wymyślijcie  historię  ilustującą ten pamiątkowy wierszyk.

 

W Waszej historii musicie uwzględnić następujące założenia:

 

- na początku mamy poznać bohaterów:  chłopiec, dziewczynka, ptak sójka i myszka polna.Możecie też dodać inne postacie prawdziwe lub fikcyjne, ale te cztery MUSZĄ się pojawić!

 

- między  bohaterami waszej opowieści ma się coś wydażyć, co spowoduje konieczność rozwiązania jakiegoś problemu . Wy sami musicie to COŚ wymyśleć.......

 

-W czasie rozwiązywania problemu bahaterowie Waszej opowieści  będą zmuszeni   do pomyślenia o tym ,co  znaczy słowo kochać.

 

-jeden z bohaterów rozwiąże problem myśląc sobie, że kochać- to tylko dawać.

(To znaczy, na przykład, troszczyć się o kogoś, martwić się, czy ukochanego czasem brzuch nie boli, (....) szyć mu rękawiczkę po nocach, żeby mu nie zmarzł  mały palec  u lewej ręki, bo podobno z niego największy zmarźlak. )

 

-inny z  bohaterów przekona go za pomocą jakiegoś czynu, działania, że kochać- to nie tylko dawać, ale i przyjmować. ( Na przykład przyjmować skrzywioną minę, kiedy ktoś wstanie lewą nogą z łóżka, deszcz, nawet wtedy gdy nie ma parasolki, kiedy stłucze się ulubiony talerz, ból zęba.)

 

- historia musi  mieć jakieś dziwne, nieprzewidziane zakończenie. 

Cała historia musi się rozgrywać nad brzegiem Wisły.

 

2.Kiedy już wymyślicie historię-  każdy z Was, w swoim zeszycie rozrysuje  wymyśloną przez Waszą grupę historię w formie komiksu. Każdy może to zrobić za pomocą dowolnej liczbiei obrazków i w sposób  wymyślony tylko przez siebie.  Rysujemy szybko, szkicowo, ale na tyle dokładnie, aby było to czytelne.

 

3. gdy już wszyscy mają rozrysowane własne  pomysły na komiks- znowu pracujecie w zespołach. Opowiadacie sobie swoje pomysły i zapamiętujecie najlepsze rysunki i pomysły .

 Z tych najlepszych pomysłów budujecie dopiero plan swojego komiksu, czyli

-uzgadniacie w grupie:

a. kto będzie wykonywał  kolejny rysunek wspólnego komiksu,

b.czy rysunki będą wykonywane na kolorowym brystolu czy na białym brystolu

c.czy rysujecie je kredkami ołówkowymi, flamastrami, cienkopisami, pastelami olejnymi czy tylko ołówkiem.

 

Uwaga!- rysujecie poszczególne sceny waszej opowieści na dużych, osobnych kartonach- bez „dymków”.

 

5. Wykonujecie pracę pomagając sobie zwajemnie.

Pamiętacie, że jesteście drużyną a  WASZA OPOWIEŚĆ to sukces całej grupy!

 

P.S

Wybiera się sójka za morze,
Ale wybrać się nie może.
„Trudno jest się rozstać z krajem,
A ja właśnie się rozstaję”.

Autor: Jan Brzechwa, Sójka

„Wybierać się jak sójka za morze.”  Powiedzenie nawiązuje do zachowań sójki, która jesienią wykazuje aktywność sugerującą zbieranie się do odlotu, który jednak nie dochodzi do skutku.

 

 

 

Zadanie nr.1 dla indywidualnej osoby-

 

 

„ Mówi potwór do potwora:

Gdy się złościsz, mój potworze,

Spojrzyj w lustro- to pomorze.

Tylko tak się, mój potworze,

Całkiem zmienic potwór może”

Autor:    Ks.Jan Twardowski

 

1.Wymyślijcie  historię rysunkową   ilustującą ten  wierszyk.

2.Jak ją całą już wymyślisz- w zeszycie rozrysuj ją w formie komiksu o dowolnej ilości rysunków.

3. Pokaż komiks nauczycielowi. Gdy Twój pomysł zostanie zaakceptowany zabierz się do wykonywania rysunków „na czysto”.

4.Każdy rysunek historyjki wykonaj na dużej kartce z bloku , bez „dymków”.

Zastanów się przed pracą rysunkową:

-czy rysunki będą wykonywane na kolorowym brystolu czy na białym brystolu

-czy rysujesz je kredkami ołówkowymi, flamastrami, cienkopisami czy pastelami olejnymi.

Wykonaj każdy rysunek bardzo starannie-

Masz na to baaardzo dużo czasu.

 

           

Zadanie nr.2   dla indywidualnej osoby:

 

„Ryczą w klasie dokazują

Najgrzeczniejszych kotem szczują

Ryczą biją się po łapie

Chcą położyć się na mapie

Na przyrodzie lepsza draka

Wypchanego szczypią ptaka

Nogi skaczą skrzypią ławki

Kogoś biorą za nogawki

Piszczą wyją głośno chrapią

Książkę do religii drapią.

 

Nagle sfrunął anioł biały

Mówi- lubię te kawały.”

                                Autor: ks.Jan Twardowski

 

1.W zeszycie (lub na małych kartkach) wykonaj rysunki ilustrujące poszczególne wersy wiersza .

2.Gdy już wykonasz wszystkie rysunki postaraj się zaprojektować ( narysować w zeszycie „na brudno”)  jeden duży rysunek , w którym pojawią się wszystkie zachowania dzieci, ale anioł biały będzie najważniejszy.

3. Pokaż  projekt nauczycielowi. Gdy Twój pomysł zostanie zaakceptowany zabierz się do wykonywania rysunków „na czysto”.

4.Każdy rysunek historyjki wykonaj na dużej kartce z bloku , bez „dymków”.

Zastanów się przed pracą rysunkową:

-czy rysunki będą wykonywane na kolorowym brystolu czy na białym brystolu

-czy rysujesz je kredkami ołówkowymi, flamastrami, cienkopisami czy pastelami olejnymi.

Wykonaj każdy rysunek bardzo starannie-   Masz na to baaardzo dużo czasu.